Ciclul optimizarii

În proiectul de optimizare a afacerii intervenim în următoarele 6 dimensiuni principale ale unei organizații:

Prima dimensiune este reprezentată de țintele pe care dorim să le atingem și de rezultatele pe care le obținem în urma intervenției de optimizare și include elemente precum obiective strategice și operaționale, indicatori și metrice de performanță (financiar, procese, clienți), ținte pentru acești indicatori, rezultate financiare (prețuri, costuri, venituri, marje, profit, etc.).

Aceste rezultate vor fi obținute prin definirea și desfășurarea în mod optim a proceselor din cadrul companiei. Îmbunătățirea proceselor poate însemna optimizarea sau, după caz, redefinirea lanțului valoric, a fluxurilor de activități, a procedurilor de lucru, a documentelor și rapoartelor utilizate.

Structurile sunt strâns legate de procese întrucât ele definesc modul de organizare a companiei, funcțiunile cheie si rolul lor, nivelele și palierele ierarhice, numărul de angajați, responsabilită-țile acestora față de activități și rezultate, relațiile dintre oameni, echipe și departamente.

Următoarea dimensiune de intervenție este reprezentată de resursele ce sunt utilizate pentru furnizarea rezultatelor: bani, stocuri, clădiri, utilaje și echipamente, portofoliile de clienți, furnizori și parteneri, portofoliul de produse și servicii, etc. Din acest punct de vedere alocarea și exploatarea adecvată a resurselor în vederea maximizării rezultatelor reprezintă un demers cheie.

Optimizarea sistemelor presupune integrarea, automatizarea și exploatarea performantă a diverselor sisteme și mecanisme de lucru și îmbunătățirea modului în care acestea susțin activitățile din cadrul companiei și contribuie la furnizarea rezultatelor dorite. 

Nu în ultimul rând, pentru a optimiza domeniile prezentate mai înainte îi ajutăm pe angajați să dezvolte aptitudini adecvate împreună cu cunoștințele și motivarea pentru obținerea unor rezultate superioare. Aceasta dimensiune presupune și împărtășirea unei atitudini de îmbunătățire continuă, alinierea internă și o abordare holistică a colaborării și a contribuției în cadrul organizației.    

Activitățile cheie

Proiectul include următoarele tipuri de activități cheie:

  • Management de proiect – pentru definirea și conducerea adecvată a schimbării organizaționale;
  • Consultanță – pentru ghidarea îndeaproape a conținutului intervenției în cadrul celor 6 componente ale metodologiei;
  • Instruire – pentru transferul cunoștințelor și dezvoltarea aptitudinilor angajaților.

Cele șase componente ale metodologie noastre și cele trei tipuri de activități cheie realizate în cadrul proiectului se bazează pe modele, concepte, abordări, practici și instrumente performante ce și-au dovedit relevanța și utilitatea pe plan mondial în domeniul antreprenorial și corporatist.

Conținutul și volumul activităților de mai sus sunt configurate în funcție de stadiul actual al companiei, de obiectivele de dezvoltare stabilite și de cerințele interne, determinate de management și angajați și de cele externe, determinate de clienți, parteneri și acționari.

Contactează-ne

Te invităm să ne contactezi pentru a afla mai multe informații referitoare la experiența noastră de optimizare a afacerilor, la abordarea și metodologia utilizată în cadrul acestui proiect și pentru a discuta împreună despre modul în care putem colabora pentru succesul companiei tale.

Distribuie pe:LinkedInFacebookTwitterGoogle+Email